Mijn allereerste blogtour Let’s Sti(c)k together: thrinning is the new (t)winning!

Een maand geleden voegde ik me toe aan de groep Let’s Sti(c)k Together. Je kan dan telkens zelf kiezen of je aan de blogtour meedoet met een opgelegd thema. Ik hou wel van een uitdaging en doordat er een deadline opstaat, moet ik me er dan ook effectief aanzetten en het niet op mijn eindeloze to-do-lijstje schuiven.

Deze maand oktober is helemaal speciaal. Vriendin Marjolein van Flaflinko viert haar 5-jarig naai-bestaan en heeft een fantastische maand georganiseerd met heel wat give-aways. Zo kan je nu weer prijzen winnen: het boek 200 rokken en broeken van Evelien, het boek Stof-voor-durf-het-zelvers 3 cadeautje van Marjolein zelf (deze staat ook hoog op mijn verlanglijst!) en Mon Depot geeft ook een waardebon twv 30€. Ga straks maar eens kijken hoe je kan winnen! 

Het thema van haar maand is ook helemaal mijn ding: Stik Belgique. Belgische stoffen, Belgische patronen, … ons eigen land aan de top! Wij Belgen zijn altijd zo bescheiden op alle vlakken en braaf, maar dat hoeft helemaal niet, ons land zit namelijk vol toppertjes. Ook op vlak van stoffen, shops en patronen is dat niet anders! Steun lokaal en koop Belgisch!!!


Deze blogtour draait dan ook helemaal rond België. Je kiest een Belgische patroon dat je nog nooit gebruikte of je hackt je lievelingspatroon. Een Belgische hack deed ik deze maand al en dat resultaat kon je hier al zien.

Deze keer ging ik voor een patroon dat ik nog nooit eerder maakte. Cobalt van Blou. Toen ik er de eerste foto’s van zag verschijnen, wist ik direct dat het wel iets voor mij was.

Qua stof had ik niet direct een ingeving. Maar die kwam er al snel toen ik voor Lenora een Ole maakte uit sweaterstof die ik vorig jaar voor mezelf bestelde bij Les Lisettes (ik weet eerlijk gezegd niet of deze stof Belgisch is). Ik kocht toen namelijk zoveel dat ik ineens een sweater voor mezelf EN Indigo zag.

De Cobalt was een heerlijke om te maken. Duidelijke omschrijving, in elkaar zetten ging heel vlot en ik ben best wel tevreden over het resultaat. Daar heb je weer die Belgische bescheidenheid hé. Het patroon heeft ook nog heel wat verschillende opties dus er gaan er sowieso nog volgen. (En niet zo stiekem popel ik al om hun volgende patroon te zien verschijnen!)

Voor de jongste spruit maakte ik dan ook nog een sweater, ook dat patroon is eentje die ik nog nooit maakte. Maar de Issie top van Sewpony is Australisch, dus dat telt niet 😜 Ik neig altijd bij mijn kindjes om een maatje groter te maken zodat ze enerzijds lang geniet van kunnen hebben en anderzijds het niet al te klein is voor ze het überhaupt hebben aangehad. Omdat Indigo zo een fijne poppemie is, deed ik dat voor 1 keer niet, en ging ik gewoon voor de 18 maand (wat ze binnen 2 weken is 😱), maar aan het hoofd is dit toch eerder krap en liet ik de halsboord achterwege en zoomde gewoon om.


Wij genoten alvast van een fotomoment in onze kersvers aangelegde tuin, maar alles onthullen we nog niet 😉 (ze zijn nog bezig!)

Ga zeker ook eens kijken bij de andere deelnemers van de blogtour, je zal weer pareltjes zien verschijnen!

FlaflinkoJust DelphineNathalie’s NaaiselsLarthTwo OwlettesNaaiz10e Sewing projectsStokstaartje doet het zoSewing à la carteMiss PixieGirls in UniformBlogliesjeYjonisBlogrevolutionViTessSewBelJust Just10196Woohoo by DavinaWollebolMaankindjesKreatrienWilwarin CoutureKatrienetteMa’am MusketierThe Needle of ChoiceFrullemieke Vlijtig Liesje KnutseltSpoetnikselsMolemiekeSewbidooDraadjesAdivastyleMade for InkaCrealiefjesStoffenspulletjesHutseprutsMarieke FalderiekeLunatiekKhadetjesLilliepawillie Naaisgerief

 

35 comments

Geef een reactie

