Adiva’s stoffenkamer

Nog niet zo lang geleden deelde ik met jullie hoe ik nu eindelijk mijn patronen organiseerde. Deze viel aardig in de smaak, dus deel ik vandaag met jullie hoe ik mijn stoffenvoorraad aan pak en vooral hoe ik het overzicht bewaar.

Ik denk dat menig naaister zal bevestigen hoe verslavend stofjes kopen is. Je ziet online een leuk stofje passeren en alvorens je nog maar denkt wat je er mee zou maken, ligt het al in he winkelmandje. Zo ontstond er hier door de jaren heen een serieuze voorraad.

En hoe goed je dat ook plooit en legt, af en toe kom je toch nog ergens een stofje tegen waarvan je het bestaan helemaal vergeten was. In je eigen voorraad een stofje gaan zoeken, levert je van tijd ook weer nieuw plooiwerk op. En daarom: je eigen persoonlijke online stoffenkamer!

Je kan dit op verschillende manieren doen, maar deze is de mijne. Ik heb het ondertussen al een hele tijd en het werkt best goed voor mij. Een online groepje op Facebook. Hierin maak je dan verschillende mappen aan, bijvoorbeeld op stofsoort: katoen, tricot, sweater, ….

In al die mapjes steek je dan de juiste foto’s. Het was me toen wel een werkje om alle stoffen te fotograferen, maar ik beloof je dat het het waard is! Katoen

Tricot

Elke keer ik nu nieuwe stofjes koop, trek ik (na ze eerst eens te wassen) foto’s voor ik ze in de kast leg. Je zou er kunnen bijzetten hoeveel je er van hebt, maar ik had geen zin om ze allemaal nog eens op te meten ook dus liet ik dat maar voor wat het was (ik koop toch bijna altijd standaard 1 meter…)

Zo kan je gaande weg ook bij je foto’s zetten wat je er ooit mee wil maken (want geef toe, zo hebben we allemaal 172 projectjes in ons hoofd) of je kan er zelfs al een apart mapje voor voorzien als je echt al weet wat…

Wat denken jullie? Lijkt jullie dit wat? Start!  

2 comments

Geef een reactie

