DE Cas & Nina wedstrijd: part 2!

Woohoo, we zijn door naar ronde 2! Dankzij jullie allemaal natuurlijk. Eeuwige dankbaarheid voor ALLE stemmen, 577 maal dank!

Tijd voor ronde 2, een ronde met jury, een ronde met een opgelegd stofje. Het is te zeggen, degene met de meeste stemmen mocht als eerste kiezen uit een selectie stofjes, de volgende in rij mocht dan als volgende kiezen, et cetera et cetera. Ik kwam als 2de uit de eerste ronde dus had best nog veel keuze. Wat het zeker niet gemakkelijker maakte 😉

Cas & Nina selecteerde prachtige stofjes uit de Monaluna & CLOUD9 collectie. 100% Biologische stofjes, tegelijkertijd ook het thema van ronde 2: biologisch.

Voor we er in vlogen even nadenken: wat is nu juist biologisch?

Biologisch is dé manier om lekker en divers eten te produceren met respect voor de natuur, zonder chemische bestrijdingsmiddelen of kunstmest. Behalve eten kan het ook om katoen gaan, of verzorgingsproducten. Het gaat altijd om leven: om producten afkomstig van planten of dieren.

Biologische producten zijn geproduceerd:
• met respect voor de natuur
• met respect voor dieren
• zonder chemische bestrijdingsmiddelen
• zonder kunstmest
• zonder preventieve antibiotica
• onder strenge controles

Als wasbare luier mama, die vollenbak recycleert (tot vervelens toe op het werk), een keuken vol glazen bokaals heeft & graag naar een zero waste life wilt streven, begon ik natuurlijk direct te stuiteren. Dit moest mijn ding worden.

Maar oh wat was het moeilijk! Het stofje van Monaluna dat ik koos is in Lenora haar lieveringskleur. Ik denk graag genderdoorbrekend, maar ik zag hier nu niet bepaald een outfit in voor Flynn. Een kleedje dus voor Lenora. Eén van mijn all time favorieten is de Grace Dress van BOO! Patterns. Deze zou het worden. Na heel lang getwijfel, en zelfs een testversie van de Ishi dress trouwens. Maar daar wijden we nog wel een blogpost aan :p

Het stofje heeft trouwens een mooi accent goud. Ik hoop dat dit overkomt op de foto’s! Initieel ging ik er ook wat gouden paspel in verwerken, maar in al mijn enthousiasme ben ik het uiteindelijk vergeten & het heeft het eigenlijk ook niet nodig… Over mijn enthousiasme gesproken, het is me weeral gelukt om mijn label & maatlabel aan de voorkant te bevestigen ipv achteraan… We hoeven niet allemaal op lijntjes te lopen hé, anders mag ook 😉

Gezien ik nog wat stof overhad & we niet gaan verspillen, maakte ik ook voor mezelf een rok, gewoon een A-lijntje uit Mme Zsazsa haar Allemaal RokjesMaximale stofbenutting EN restjes van andere stoffen gebruiken, misschien niet per definitie biologisch, maar op zijn minst toch ecologisch hé?

Een overload aan foto’s coming your way! De fotoshoot was trouwens niet ideaal wegens zieke kleuter…

blog1 blog2 blog3 blog4 blog5 blog6 blog7 blog8 blog9 blog10 blog11 blog12

It’s all about the details…

blog15 blog16 blog17 blog18 blog19 blog14 blog13

Stof: Monaluna Poem Lawn – Michaell Miller confetti border – effen stof Veritas

Patroon Lenora: Grace Dress BOO! Patterns

Patroon Adiva: A-lijntje Mme Zsazsa

5 comments

Geef een reactie

